Hobby blog

kutilovy záliby…

Ford Capri

Do mé virtuální garáže budu postupně umisťovat auta a motorky, které dle mého skromného názoru, stojí za zmínku nebo jsou v něčem úžasné. Nejedná se o žádné sáhodlouhé články, ale jen o základní informace a technické parametry.

Dnes to bude Ford Capri. A to všechny 3 generace vozu.

Jméno Capri bylo poprvé v Evropě použito u vozu Ford Consul Capri, který se vyráběl v letech 1961 – 1964.

Vozu Ford Capri byl produkován celkem ve třech generacích a to v letech 1968 – 1987.

První generace MK.1

Základní tvary byly odvozeny od velmi úspěšného vozu Ford Mustang. Nicméně byly upraveny pro poměry evropského trhu. Byl to poměrně levný automobil s klasickou koncepcí – tedy podélně uložený motor vepředu a pohonem zadních kol. Zadní náprava byla na listových perech.

Zajímavostí byla možnost volby silných motorů V6. První generace se vyráběla v letech 1968 – 1974 a bylo vyrobeno přes milion kusů. Je přezdíván jako evropský Ford Mustang, nicméně z Mustangu byly převzaty pouze základní tvary a filozofie (levný sportovní automobil pro masy). Technický základ vozu byl převzat z Fordu Cortina. Vyráběla se „4oká“ verze a také verze s obdélníkovými světlomety.

Ford Capri MK I
výrobce Ford
vyráběno 1968 – 1974
předchůdce Ford Consul Capri
nástupce Ford Capri MK II
třída střední sportovní auto
karoserie fastback kupé (2-dveřové)
uspořádání motor vepředu, pohon zadních kol
motorizace 1,3L Kent I4
1,3L Taunus V4
1,5L Taunus V4
1,6L Kent I4
1,7L Taunus V4
2,0L Cologne V6
2,0L Essex V4
2,0L Pinto I4
2,3L Cologne V6
2,6L Cologne V6
3,0L Essex V6
3,1L Essex V6 (RS 3100)
5,0L Windsor V8
převodovka 4-rychlostní mauální
rozvor 2560 mm
délka 4280 mm
šířka 1646 mm
výška 1288 mm
pohotovostní hmotnost 931 – 1144 kg
vyráběno Halewood – UK
Genk – BEL
Cologne, Saarlouis – GER
Homebush – AUS
Port Elizabeth – SAR

Druhá generace MK.2

Druhá generace Fordu Capri se vyráběla v letech 1974 – 1977. Proti první generaci, která byla spíše sportovního rázu, ve druhé generaci se více kladl důraz na komfort posádky. Přístup do kufru byl snažší díky třetím dveřím (ne jen otevíratelnému víku kurfu).

Vůz byl celkově větší a interiér byl modernější a více ergonomický (ovladače stěračů se přesunuly z palubní desky na páčku pod volant). Charakteristickými znaky MK.2 je třídveřová karoserie a obdélníkové světlomety, u nichž byly po stranách přidány směrovky (u jedné verze MK.1 byly také obdélníková světla, ale směrovky byly v nárazníku).

Tato verze si zahrála v prvních sériích detektivního seriálu Profesionálové.

Ford Capri MK II
výrobce Ford
vyráběno 1974 – 1978
předchůdce Ford Capri MK I
nástupce Ford Capri MK III
třída střední sportovní auto
karoserie hatchback kupé (3-dveřové)
uspořádání motor vepředu, pohon zadních kol
motorizace 1,3L Crossflow I4
1,6L Crossflow I4
1,6L Pinto TL16 I4
2,0L Cologne V6
2,0L Pinto TL20 I4
2,3L Cologne V6
3,0L Essex V6
převodovka 4-rychlostní mauální + 3 rychlostní automat
rozvor 2559 mm
délka 4240 – 4313 mm
šířka 1698 mm
výška 1357 mm
pohotovostní hmotnost 975 – 1140 kg
vyráběno Halewood – UK
Genk – BEL
Cologne, Saarlouis – GER

Třetí generace MK.3

Třetí generace Fordu Capri se vyráběla v letech 1977 – 1987. V podstatě šlo jen o facelift verze MK.2. Zatímco MK.1 a MK.2 byly naprosto odlišné vozy, tak MK.3 nepřinášela žádné technické ani rozměrové změny. Změny se týkaly pouze vzhledu vozu.

Vozu se vrátily 4 světlomety a zmizelo vykrojení přední masky a kapoty motoru, takže se auto tváří „zamračeně“. Dále dostala velký černý plastový nárazník. Verze MK.3 si také zahrála v seriálu Profesionálové.

Ford Capri MK III
výrobce Ford
vyráběno 1978 – 1987
předchůdce Ford Capri MK II
třída střední sportovní auto
karoserie hatchback kupé (3-dveřové)
uspořádání motor vepředu, pohon zadních kol
motorizace 1,3L Crossflow I4
1,6L Pinto TL16 I4
2,0L Cologne V6
2,0L Pinto TL20 I4
2,3L Cologne V6
2,8L Cologne V6
3,0L Essex V6
převodovka 4-rychlostní mauální + 3 rychlostní automat
rozvor 2565 mm
délka 4262 mm
šířka 1702 mm
výška 1295 mm
pohotovostní hmotnost 1010 – 1219 kg
vyráběno Genk – BEL
Cologne, Saarlouis – GER
Michell