Do mé virtuální garáže budu postupně umisťovat auta a motorky, které dle mého skromného názoru, stojí za zmínku nebo jsou v něčem úžasné. Nejedná se o žádné sáhodlouhé články, ale jen o základní informace a technické parametry.
Dnes to bude Ford Capri. A to všechny 3 generace vozu.
Jméno Capri bylo poprvé v Evropě použito u vozu Ford Consul Capri, který se vyráběl v letech 1961 – 1964.
Vozu Ford Capri byl produkován celkem ve třech generacích a to v letech 1968 – 1987.
První generace MK.1
Základní tvary byly odvozeny od velmi úspěšného vozu Ford Mustang. Nicméně byly upraveny pro poměry evropského trhu. Byl to poměrně levný automobil s klasickou koncepcí – tedy podélně uložený motor vepředu a pohonem zadních kol. Zadní náprava byla na listových perech.
Zajímavostí byla možnost volby silných motorů V6. První generace se vyráběla v letech 1968 – 1974 a bylo vyrobeno přes milion kusů. Je přezdíván jako evropský Ford Mustang, nicméně z Mustangu byly převzaty pouze základní tvary a filozofie (levný sportovní automobil pro masy). Technický základ vozu byl převzat z Fordu Cortina. Vyráběla se „4oká“ verze a také verze s obdélníkovými světlomety.
Ford Capri MK I | |
výrobce | Ford |
vyráběno | 1968 – 1974 |
předchůdce | Ford Consul Capri |
nástupce | Ford Capri MK II |
třída | střední sportovní auto |
karoserie | fastback kupé (2-dveřové) |
uspořádání | motor vepředu, pohon zadních kol |
motorizace | 1,3L Kent I4 1,3L Taunus V4 1,5L Taunus V4 1,6L Kent I4 1,7L Taunus V4 2,0L Cologne V6 2,0L Essex V4 2,0L Pinto I4 2,3L Cologne V6 2,6L Cologne V6 3,0L Essex V6 3,1L Essex V6 (RS 3100) 5,0L Windsor V8 |
převodovka | 4-rychlostní mauální |
rozvor | 2560 mm |
délka | 4280 mm |
šířka | 1646 mm |
výška | 1288 mm |
pohotovostní hmotnost | 931 – 1144 kg |
vyráběno | Halewood – UK Genk – BEL Cologne, Saarlouis – GER Homebush – AUS Port Elizabeth – SAR |
Druhá generace MK.2
Druhá generace Fordu Capri se vyráběla v letech 1974 – 1977. Proti první generaci, která byla spíše sportovního rázu, ve druhé generaci se více kladl důraz na komfort posádky. Přístup do kufru byl snažší díky třetím dveřím (ne jen otevíratelnému víku kurfu).
Vůz byl celkově větší a interiér byl modernější a více ergonomický (ovladače stěračů se přesunuly z palubní desky na páčku pod volant). Charakteristickými znaky MK.2 je třídveřová karoserie a obdélníkové světlomety, u nichž byly po stranách přidány směrovky (u jedné verze MK.1 byly také obdélníková světla, ale směrovky byly v nárazníku).
Tato verze si zahrála v prvních sériích detektivního seriálu Profesionálové.
Ford Capri MK II | |
výrobce | Ford |
vyráběno | 1974 – 1978 |
předchůdce | Ford Capri MK I |
nástupce | Ford Capri MK III |
třída | střední sportovní auto |
karoserie | hatchback kupé (3-dveřové) |
uspořádání | motor vepředu, pohon zadních kol |
motorizace | 1,3L Crossflow I4 1,6L Crossflow I4 1,6L Pinto TL16 I4 2,0L Cologne V6 2,0L Pinto TL20 I4 2,3L Cologne V6 3,0L Essex V6 |
převodovka | 4-rychlostní mauální + 3 rychlostní automat |
rozvor | 2559 mm |
délka | 4240 – 4313 mm |
šířka | 1698 mm |
výška | 1357 mm |
pohotovostní hmotnost | 975 – 1140 kg |
vyráběno | Halewood – UK Genk – BEL Cologne, Saarlouis – GER |
Třetí generace MK.3
Třetí generace Fordu Capri se vyráběla v letech 1977 – 1987. V podstatě šlo jen o facelift verze MK.2. Zatímco MK.1 a MK.2 byly naprosto odlišné vozy, tak MK.3 nepřinášela žádné technické ani rozměrové změny. Změny se týkaly pouze vzhledu vozu.
Vozu se vrátily 4 světlomety a zmizelo vykrojení přední masky a kapoty motoru, takže se auto tváří „zamračeně“. Dále dostala velký černý plastový nárazník. Verze MK.3 si také zahrála v seriálu Profesionálové.
Ford Capri MK III | |
výrobce | Ford |
vyráběno | 1978 – 1987 |
předchůdce | Ford Capri MK II |
třída | střední sportovní auto |
karoserie | hatchback kupé (3-dveřové) |
uspořádání | motor vepředu, pohon zadních kol |
motorizace | 1,3L Crossflow I4 1,6L Pinto TL16 I4 2,0L Cologne V6 2,0L Pinto TL20 I4 2,3L Cologne V6 2,8L Cologne V6 3,0L Essex V6 |
převodovka | 4-rychlostní mauální + 3 rychlostní automat |
rozvor | 2565 mm |
délka | 4262 mm |
šířka | 1702 mm |
výška | 1295 mm |
pohotovostní hmotnost | 1010 – 1219 kg |
vyráběno | Genk – BEL Cologne, Saarlouis – GER |