Hobby blog

kutilovy záliby…

Ford Escort MK I

Do mé virtuální garáže budu postupně umisťovat auta a motorky, které dle mého skromného názoru, stojí za zmínku nebo jsou v něčem úžasné. Nejedná se o žádné sáhodlouhé články, ale jen o základní informace a technické parametry.

Dnes to bude první generace vozu Ford Escort.

Mě osobně Ford Escort MK I zaujal v italském filmu „Jestli se rozzlobíme, budeme zlí“, kde ho hlavní hrdinové použili ke zdemolování mafiánské restaurace.

Existovalo hodně rallyových speciálů.

Design vozu Ford Escort MK I se inspiroval povedeným detroitským stylem „coke bottle“ podobně jako později vyráběný Ford Cortina MK III či Ford Taunus.

Tato první generace Fordu Escort byla díky tomuto designu také nejzdařilejší. Následující „hranaté“ generace už nebyly nic moc.

 

Ford Escort MK I
výroba 1968 – 1975
předchůdce Ford Anglia
následovník Ford Focus (v Evropě)
karosářské verze 2/4 dveřový sedan
3 dveřový kombík
2 dveřový van
dodávaná motorizace 0,9L Crossflow I4 (OHV) – benzín
1,1L Crossflow I4 (OHV) – benzín
1,3L Crossflow I4 (OHV) – benzín
1,6L Crossflow I4 (OHV) – benzín
1,6L Lotus-Ford Twin Cam I4 (OHV) – benzín
1,6L Cosworth BDA I4 (OHV) – benzín
1,7L Cosworth BDB I4 (OHV) – benzín
2,0L Pinto TL20H I4 (OHC) – benzín
převodovka 4 rychlostní manuální, 3 rychlostní automat
brzdy hydraulické, 2 okruhové,
vpředu kotoučové, vzadu bubnové
rozvor 2400 mm
délka 4045 mm (sedan), 4084 mm (kombi)
šířka 1570 mm
výška 1486 mm
pohotovostní hmotnost 767 kg
uspořádání motor vpředu, pohon zadních kol
přenos točivého momentu kardanový hřídel
vyráběno v Halewood – Anglie
Saarlouis – Německo
Cork – Irsko
Nazareth – Izrael
Homebush – Austrálie
Seaview – Nový Zéland
Taipei – Taiwan
Genk – Belgie

Ford Escort MK I – 2 dveřový sedan

Ford Escort MK I – 4 dveřový sedan

Ford Escort MK I – 3 dveřové kombi

Ford Escort MK I – RS 2000

 

Michell