Hobby blog

kutilovy záliby…

Vojenská obrněná auta – BA-64

BA-64 byl sovětský lehký pancéřovaný vůz pro 2 vojáky s pohonem všech kol. Vůz je postaven na podvozku GAZ-64 s použitím jeho motoru. Po roce 1943 byl vylepšen silnějším motorem z vozu GAZ-67.

BA-64 je postaven na podvozku GAZ-64. Jeho vývoj začal v roce 1941 a s výrobou se začalo o rok později.

Vůz je poháněn motorem GAZ-MM o výkonu 50HP, který je uložen v přední části vozidla. Maximální rychlost vozu na silnici byla 80 km/h a maximální dojezd byl až 540 km.
Vůz byl vyzbrojen kulometem DT ráže 7,62 mm, který byl umístěn v malé otočné věži. Ta neměla vrchní plát, a tak hrozilo vhození granátu nepřátelskými vojáky.
Vozy byly vybaveny radiostanicí RB (12PR). Na bojišti prováděly taktický průzkum.

Varianty vozu:

  • BA-64 – základní původní verze
    BA-64B – větší rozchod kol pro větší stabilitu a průchodnost terénem (od r.1943)
    BA-64 ŽD – úprava pro jízdu na železničních kolejích
    BA-64D – úprava pro 6 člený výsadek. Stroj neměl žádnou výzbroj, v zadu měl dvířka pro snažší výsadek
    BAŠ-64B – verze štábního automobilu. Lepší rádiové vybavení, v zadní části přibyla dvířka
    BA-64 SCh – verze pro snažší pohyb na sněhu, zadní kola byla nahrazena pásovým podvozkem a přední lyžemi
    BA-64DŠK – verze s kulometem DŠK ráže 12,7 mm

 

Technické údaje
výrobce GAZ
název BA-64
produkce 1942-1950
počet kusů 9110
karoserie pancéřovaná
pohon 4×4
motor 3.3L GAZ-MM
výkon motoru 50HP (37 kW)
maximální rychlost 80 km/h
pohotovostní hmotnost 2360 kg
stoupání 38°
pancéřování 4 – 12 mm
výzbroj kulomet DT 7,62 mm
posádka 2

 

BA-64

BA-64 na průzkumu

BA-64

BA-64 DŠK s kulometem DŠK ráže 12,7 mm

BA-64 technický nákres

BA-64 ŽD železniční úprava

BA-64 SCh sněhová úprava

BA-64 SCh umělecká představa sněžné varianty

 

 

Michell